Батькам

 

СТАТТЯ 150. ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ ЩОДО ВИХОВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ДИТИНИ

 

1. Батьки зобов'язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім'ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини.

2. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

3. Батьки зобов'язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.

4. Батьки зобов'язані поважати дитину.

5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов'язку батьківського піклування щодо неї.

6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.

Головна Колектив школи Імідж школи Учителям Шкільне життя Батькам Учням Історія школи Шкільна бібліотека
Батькам

ПАМ ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

 

1.Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною. Дайте дитині місце в сім ї.

2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.

4. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізувати, наклеювати, ліпити.

5. Відвідуйте музеї,виставки, організовуйте сімейні екскурсії містом.

6.Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на компютері до 30 хвилин.

8. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сімї зі своїми  правами і  обовязками.

10. Памятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний  вияв своїх потенційних можливостей і на власну думку.

 

Як подолати сором’язливість і невпевненість дитини

Поради батькам

Якщо ви бачите, що невпевненість стає проблемою для дитини, обов'язково допоможіть їй подолати це відчуття.

1. Не підкреслюйте на людях сором'язливість малюка, ніколи не називайте його боягузом і не порівнюйте з іншими, більш товариськими і розкутими дітьми, таким чином, ще сильніше знижуючи його самооцінку.

2. Уважно слухайте дитину, як можна частіше говорите йому про те, що ви його любите і цінуєте. Хваліть малюка за кожне його дитяче досягнення, це дуже сприяє підвищенню його впевненості у своїх силах.

3. Грайте з дитиною вдома в «спілкування». За допомогою іграшок змоделюйте ситуацію, в якій сором'язливий зайка буде вчитися дружити з іншими звірятами. Нехай малюк управляє різними героями і говорить за них. Така гра допоможе йому легше знаходити спільну мову з оточуючими.

4. Не обмежуйте свободу малюка. Нехай він вчиться самостійно приймати рішення і втілювати в життя навіть самі незвичайні і творчі дитячі фантазії.

5. Частіше ходіть гуляти на дитячі майданчики, де дитина буде деякий час знаходитися в товаристві інших дітей. Не чекайте, що малюк відразу почне активно грати зі своїми однолітками. Спочатку прогуляйтеся навколо, поговоріть про те, чим зайняті інші малюки. Побудуйте з ним що-небудь в пісочниці, а якщо хтось з дітей захоче до вас приєднатися, обов'язково приймайте його в свою компанію.

6. Учіть дитину з наймолодшого віку підходити до інших людей, представлятися, пропонувати нову гру, підтримувати розмову. Заохочуйте малюка за спроби встановити контакт з іншими дітьми, навіть якщо вони і не дуже до цього розташовані, поясніть, що не варто боятися бути відкинутим, і слід спробувати ще раз налагодити контакт з іншими дітьми.

7. Справжнім випробуванням для невпевнених у собі дітей стає відвідування дитячого садка. Перший тиждень залишайте дитину в саду всього на кілька годин, поступово збільшуючи тривалість його знаходження в колективі. Це полегшить малюкові звикання до нової обстановки і дасть йому можливість поступово познайомитися та поспілкуватися з усіма дітьми в групі.

Поради батькам «Безпечний інтернет»

Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.

Установіть комп’ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням.

Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.

Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп’ютера!

Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім’я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.

Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала.

Переглядайте інформацію, що міститься в комп’ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам’ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.

Пам'ятка для батьків

Ніколи не займайтесь виховною роботою в поганому настрої.

Чітко визначайте ,що ви хочете від дитини (і поясніть це їй),а також дізнайтесь ,що вона думає з цього приводу.

Надайте дитині самостійність,не контролюйте кожен її крок.

Не підказуйте готового рішення ,а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні ,доцільні та недоцільні кроки до мети.

Не пропустіть моменту ,коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

Вкажіть дитині на пропущену помилку ,щоб вона осмислила її.

Оцінюйте вчинок дитини,а не особистість. Пам'ятайте:сутність людини і її окремі вчинки не одне й те саме.

Дайте дитині відчути (посміхніться,доторкніться),що співчуваєте їй,вірите в неї,не зважаючи на помилку.

Виховання – це наступність дій.

Вихователь повинен бути твердим ,але добрим.

Як підвищити самооцінку дитини

 

І завищена ,і занижена самооцінка – крайності. Але, якщо в першому випадку така крайність не дуже заважає навчанню,то при заниженій самооцінці процес отримання знань може серйозно постраждати.

Оцінюйте не особистість дитини ,а його вчинок.

Дитині з заниженою самооцінкою корисно допомагати у навчанні комусь із молодших або доглядати за тваринами. Підвищує самооцінку почуття своєї значимості.

Частіше ставте дитину перед вибором. Нехай знає,що багато чого у повсякденному житті залежить  від його думки. Радьтеся з дитиною:який купити сік?Які поклеїти шпалери?Що подарувати на свято татові?

Якщо донька або син здійснили необачність,не сваріться: «безрука», «свиня», «дурак», «нікчемний».Краще запитайте: «Як ти думаєш,як ще можна було  в цій ситуації вчинити?», «Що ми будемо робити з твоїми результатами навчання?Як виправлятимемо?»Не розуміє – підкажіть .Зрозуміло ,що часом  простіше  дитину покарати,вилаяти і зробити за нього все самій. Але пам'ятайте:зараз ви саджаєте яблуню,а потім будете збирати врожай.

Не навішуйте на людей ярлики (діти ж беруть з нас приклад) і слідкуйте, щоб ваша дитина не робила цього по відношенню до своїх однокласників. Обрубуйте зразу ,особливо якщо вона керується правилом: «А що,всі так кажуть».Розкажіть ,що завжди треба мати свою точку зору ,не боятися її доводити ,але і поважати  точку зору інших. І ні в якому разі не осуджувати їх за те ,що вони не такі як ми.

Не порівнюйте досягнення дитини з успіхами інших. Просто винагороджуйте гарні результати і розвивайте інтерес до тієї науки ,яку треба «підтягти».Без зацікавлення ні одна дитина не полюбить навчання.

 

 

 

ГРАФІК
особистого прийому громадян  у Вербівській ЗОШ І-ІІІ ступенів  Пологівської районної ради


Сковородка Л.Г., директор Вербівської ЗОШ І-ІІІст. Пологівської районної ради    Перший,  третій понеділок
  з 12:00 год. до 15:00 год. «Телефон довіри» (38147).
 
Самарська О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи  Друга, четверта  п’ятниця з 10:00 год. до 13:00 год.

Звернення

адміністрації школи до батьків учнів

Вербівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Шановні батьки! Настала пора літніх канікул. Звертаємо увагу на часті випадки травмування дітей у побуті в результаті необережної поведінки з домашніми тваринами, під час рухливих ігор та купання на водоймах.

В разі травмування дитини і звернення у лікарню прохання зразу ж повідомити класного керівника чи директора або заступників.

    Сковородка Л.Г. директор школи

 

 

Дитячі    надувні  атракціони:   як  забезпечити  дитині  безпеку?

Серед  ігрових  розваг найбільш популярними є надувні  атракціони. Сьогодні   надувні комплекси є важливим компонентом активного відпочинку. На них  цікаво стрибати,  лазити та   кататися  з  гірки.    При  цьому з’являється   приємні  і хвилюючі  моменти. Цей  екстрім  одночасно   притягує і лякає.  Дитячі  надувні атракціони: весело, але небезпечно!

Разом з цим  надувні  батути   і гірки   для  дітей  травматичні, і  це не  надумана   проблема.

Медичні  працівники  щорічно  піднімають  цю тему.   В той  час, коли гойдалки  та  атракціони  контролює  Держгірпромнагляду  на придатність  до  експлуатації,  то  справність   надувних атракціонів  перебуває   повністю     на  совісті    власника.  

Статистика    свідчить, що   кожна  четверта  травма    на батуті -  це перелом,  далі  розриви  і  розтяг  зв'язок,  травмування  голови  та  шиї.

Серед  основних причин    травм  називають  падіння,  які  сталися     в  наслідок  виконання  будь-яких  трюків або  просто   зіткнення  дітей,  що стрибали  одночасно.    Найчастіше  джерелом  травм  є   стаціонарні  установки,  а   потім  вже  домашні    версії   надувних  батутів.  Саме  тому надувні атракціони  вимагають  при їх   експлуатації  виконання   спеціальних  правил  безпеки.

Правила  безпеки надувних  батутів.

Батьки  повинні  мати  уявлення  про  будову батута.

Це    надувна  конструкція  з  вентилятором  та наповнювачем   повітря, що має   анкерні   кріплення (металічні  прути  з різьбою  і  спеціальними   утримувачами,  які   витримують  навантаження   кожне  до  160  кг. Ще  мотузка, з  допомогою   якої  батут  кріпиться  до   анкерів, діаметр  якої  не менше 10-20 мм.   Труба   повітроводу в довжину    повинна   становити   до 2,5 м..   Електроустановка та електричні  кабелі    необхідно   розташовувати   на  безпечній  відстані  від  людей. Краще, якщо  вони   будуть  огороджені.  Крім  цього,  надувні  батути   для   дітей   повинні  розташовуватися    подалі    від    автомобільних  доріг,  загороджень  та  дерев.     

 Вільна  зона  навколо  них   повинна  бути    до  двох  метрів. Відповідно,   територія, на  якій   розташований  атракціон  повинна  бути  чистою,  без гострих  предметів   і   кусків  скла.

 До  того,  як  ви приймите  рішення   відправити    дитину    на  батут,  поспостерігайте  за  роботою  обслуговуючого  персоналу.  Необхідно   впевнитися  в  тому,  що  вони    виконують  свої обов’язки  добросовісно,  а  саме:   слідкують   за  обладнанням, за  поведінкою дітей   під  час перебування    на  надувному  комплексі,  не  допускають  перевантажень, не порушують   вікового   складу    відпочиваючих     на  батуті  дітей.     

Що  зобов’язані   зробити  батьки?   Батьки   напередодні   повинні   розповісти    своїй  дитині    про правила   поведінки    на надувних   атракціонах.  Діти   повинні    знати  прості  вимоги:

- не   перекидатися   через  голову;

- спускатися з  гірки тільки  ногами  вперед,  лежачи  на  спині   або  животі;

- не  чіпати  нікого з  дітей,  що  граються  поряд;

- після  спуску  відходити  в  сторону;

- не   чіплятися  та не  лягати  на  бортики.

Перед  тим, як  дитина     піде   на надувний   комплекс,  йому  необхідно   зняти

взуття, зняти  окуляри, вийняти  з  карманів   тверді   та  гострі  предмети.  

Батькам  необхідно   весь  час  слідкувати   за  дитиною,  що  їх  улюблена  дитина

залишалася  у  безпеці.

Не залишайте  дітей  без   нагляду!